Annons:
Etiketttv-serier
Läst 1605 ggr
Norman Bates
2014-10-27 22:33

Constantine (NBC)

DC Comics-karaktären Constantine (Matt Ryan) kämpar med sin tro när han hemsöks av synderna från sitt förflutna. Han har plötsligt kastats in i rollen att försvara mänskligheten från mörkrets krafter. David Goyer (Batman Begins) producerar och Daniel Cerone (Dexter) står för manuset.

Serien syns vara på väg till Sverige..

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Annons:
Geru
2014-10-28 09:50
#1

Jag såg pilot avsnittet, den verkar rätt okej. Får se hur den spelar ut sig sen. Det gick lite väl fort i första avsnittet bara.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Cindy S
2014-10-29 23:44
#2

Jag tyckte om piloten, men voice overn är lite onödig. Kaaanske kommer serien ta sig själv lite mycket på allvar(alltså att Constantine försöker se cool ut). Men jag ogillar att de medvetet valt att inte låta honom vara, bi som i serien.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Sehvrin
2014-10-31 08:18
#3

Har inte sett första avsnittet än, men jag ska verkligen ge den här serien en chans. Blev så besviken på filmen som kom för ett antal år sen, för huvudpersonen i den var ju absolut inte John Constantine (oavsett vad filmmakarna vill få oss att tro). Ska bli intressant att se en Constantine som verkar vara mer trogen originalet.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Geru
2014-10-31 10:55
#4

#3 Jag tyckte den filmen var asbra. Och stormare gjorde en otrolig fan. 

Menar du att den inte följde original serien?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Sehvrin
2014-10-31 11:23
#5

#4 Säger inte att filmen är dålig i sig (kommer knappt ihåg den), men den filmens John Constantine är inte den Constantine som finns i pappersserien. Att de överhuvudtaget valde Keanu Reeves till rollen är för mig en gåta, för han är nog en av de skådespelare jag minst skulle associera med John Constantine då Reeves är ganska "träig" medan Constantine är en väldigt expressiv karaktär.

Kort sagt så ser jag inte filmen Constantine som en Hellblazer-film.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Geru
2014-10-31 11:42
#6

#5 Ah, okej ^^ Poängen med filmen är att det är långt efter pappersserien… Han är bitter, helt enkelt :p 

Det är mer en spinoff än någonting som bygger på Hellblazer.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Sehvrin
2014-10-31 12:46
#7

Han är ganska bitter i pappersserien också 😉 Och som jag uppfattat det är filmen baserad på albumet Dangerous Habits som utspelar sig ganska tidigt i serien?  Sen den här grejen med att han försöker rädda sin själ och komma till Himlen för att han försökte begå självmord som ung rimmar ganska illa med den bild jag har av karaktären. Min bild av honom är att han helst skulle vilja bli lämnad i fred av de högre makterna. Jag har dock inte läst alla album, bara de fem första eller nåt åt det hållet så det kanske ändrar sig senare?

Men det är en filmadaption och det finns betydligt värre sådana. Men jag väljer att inte se den som en film som har kopplingar till serien och hoppas på att tv-serien istället kan uppfylla mina förväntningar.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Cindy S
2014-11-16 18:23
#8

Jag har sett andra avsnittet nu och det är mycket bättre än det första. Som Supernatural, men utan humorn och "känslostunden". Ny sexig karaktär också, en tuff kvinna som inte är en stereotypisk "stark" kvinna utan några svagheter.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: