Annons:
Etikettavengers
Läst 755 ggr
Zyperior
2015-02-15 01:03

Spider-Man gör entre i Marvelfilmerna

Som jag förstått det så har Sony ägt filmrättigheterna till Spider-Man ett tag men efter misslyckade försök att filmatisera honom går de nu med på att dela med sig av filmrättigheterna till Marvel igen och han kommer dyka upp först i Captain America: Civil War (2016). Ny skådis igen dock. Hoppas det blir lyckat denna gången.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Cindy S
2015-02-24 20:28
#1

Jag har tyckt om de tidigare filmerna men vill gärna se Spider-Man skämta och umgås (och slåss mot skurkar förstås) med the Avengers.

Jag har läst att det är den "nya" Spider-Man, den svarta tonåringen, de förmodligen kommer att filmatisera. Jag har inte läst några serier med honom, men vet att de är populära. Det vore ju roligt med något nytt, inte samma origin-story.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Zyperior
2015-02-24 20:42
#2

Det tycker jag är lite synd att de går ifrån orginalstoryn. Den växte man ju upp med när man såg Spiderman som barnprogram. Men kanske nödvändigt också eftersom de senaste två filmerna varit baserade på den. Jag vet inget om den nya Spiderman storyn heller, den kanske är bättre iofs. Ironiskt dock om det blir kortlivat, med tanke på att två Avengersfilmer redan kommit ut (snart). Man undrar hur länge den här superhjältevågen håller sig. DC är ju åtminstone lite mer diskreta och överexponerar inte sina hjältar till den grad Marvel gör. Tänk om Spider-Man precis börjar få vara med och så floppar filmerna. Hade ju varit ganska ironiskt.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Upp till toppen
Annons: