Annons:
Etikettallmänt
Läst 644 ggr
Cindy S
2014-10-17 08:48

Vad tycker ni om/inte om?

Vad lockar er i genrén? Vad tycker ni är mindre bra?

Jag både älskar och hatar att alla är så smarta, så starka, så rika. Det kan göras bra, t.ex. i Agents of S.H.I.E.L.D., där en massa otroligt talangfulla människor ändå får kämpa. Och sedan mindre bra, vilket jag sett i flera serietidningar, där man ser folk rädda världen hela tiden medan de är kläda i underkläder. Inte för att samma serier inte i ett senare nummer kan skämta om att karaktärerna är så starka/smarta och klär sig konstigt, men det kan ändå ta musten ur en.

Sen blev jag väl inte kär i genrén förrän jag såg Loki i The Avengers. Grrr. Innan dess såg jag också mycket på superhjältefilmer(vem älskar inte Blade?), hade till och med sett Loki i Thor innan, men mitt intresse ökade när jag såg den där galningen få utlopp för sin ilska.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Annons:
Norman Bates
2014-10-27 14:07
#1

Jag tyckte det var väldigt roligt när Hulk lekte lite med Loki i Avengers 🤗

"Is all that we see or seem but a dream within a dream" Edgar Allan Poe 

Cindy S
2014-10-27 18:21
#2

Ja, det var bästa scenen, även för mig som är Loki-fan. Whedon sa i kommentarerna till filmen att ifall den scenen var allt han gjort under två år så hade han ändå varit stolt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Upp till toppen
Annons: